Rozwijamy nasze zainteresowania
Kolejny rok działalności koła „ Małych odkrywców”. Nowy rok szkolny, nowi uczniowie... lecz ta sama, ogromna ciekawość poznania świata i chęć zrozumienia otaczającej rzeczywistości.
Koło przyrodnicze dla klas III
Witamy w świecie małych odkrywców przyrody.
Tematem przewodnim naszych działań jest hasło „Żyjmy w zgodzie z przyrodą”.
Podstawowym celem zajęć jest skuteczne i efektywne kształtowanie postaw dzieci zgodnych z etyką ekologiczną. Zajęcia mają na uwadze pogłębianie wiedzy uczniów oraz pobudzanie ich do aktywności i twórczego myślenia. Celem zajęć jest również nauka współdziałania w zespole i kształtowania właściwych postaw społecznych.
Zachęcamy do śledzenia naszych poczynań.
Kolejny rok działalności koła „ Małych odkrywców”. Nowy rok szkolny, nowi uczniowie... lecz ta sama, ogromna ciekawość poznania świata i chęć zrozumienia otaczającej rzeczywistości.
Zasady zdrowego odżywiania - rozmowa na temat roli cukru w diecie człowieka i konsekwencjach spożywania go w nadmiarze. Doświadczenie "Ukryty cukier" - badanie zawartości cukru w spożywanych przez uczniów napojach.
Zanieczyszczenia wody i gleby skutkiem działalności człowieka. Doświadczenie „Jak zachowuje się olej w wodzie” – badanie skutków wycieku ropy na życie organizmów związanych ze środowiskiem wodnym.
Zanieczyszczenia wody i gleby skutkiem działalności człowieka. Doświadczenie „Sprawdzamy, czy dzikie wysypiska śmieci są zagrożeniem dla środowiska”
Skąd się bierze deszcz i jak powstaje? Zapoznanie uczniów ze zjawiskiem powstawania deszczu oraz obiegiem wody w przyrodzie. Wykonanie doświadczenia „Chmura w butelce”.
Cenna woda – rozmowa na temat możliwości oczyszczenia wody w sytuacji kryzysowej. Doświadczenie „ Filtr do wody“.
Jak zanieczyszczenia wpływają na mieszkańców wody. Doświadczenie „Badanie, czy brak widocznych zanieczyszczeń w wodzie świadczy o jej czystości”.
Właściwości wody. Badanie wpływu detergentów na zmianę właściwości wody. Wpływ zanieczyszczeń wody na żyjące w niej organizmy. Doświadczenie „Napięcie powierzchniowe wody”.
Wpływu działalności człowieka na zanieczyszczenie powietrza. Doświadczenie: „Smog zimą, smog latem” – badanie stopnia rozchodzenia się zanieczyszczeń w powietrzu w zależności od temperatury otoczenia.
Wpływ hałasu na nasze zdrowie i samopoczucie - propagowanie ekologicznych środków transportu. Doświadczenie: „Jak dźwięk rozchodzi się w powietrzu?”